Wednesday

Åh va fint väder det är idag, önskar jag kunde sitta ute i solen och mysa hela dagen. Jag strax gå till bussen för att åka till jobbet. Idag blir det en lång dag, först jobba mellan 12-18 och sen är det inventering så kommer nog inte hem förens efter kl 23. Ha en bra dag :)

Shoes

Dessa och lite andra saker fick följa med mig hem idag :)

Short

Nyklippt, va tycks? Det försvann en bit.

Bye

Je pense que vous êtes merveilleux

... stod det i ett sms jag fick idag :)

Cheap Monday

Måndag och ny vecka. Nu ska jag strax gå iväg till bussen och åka till jobbet. Solen skiner men det känns att det börjar bli höst. Längtar redan till våren även om hösten och vintern kan ha sina bra sidor också.

1 vecka kvar till jag och J åker till Paris :)

Batman

Jag satt bakom Batman på bussen hem från jobbet, haha!

Greece

Åh idag är det 1 år sedan jag och Emelie tog en sista minuten-resa till underbara Grekland. Saknar Grekland!

Friday night

Är hemma från jobbet och sitter och väntar på Linn. Vi eller jag ska laga mat (hon är fruktansvärt dålig på matlagning) och sitta ute på terassen för solen skiner fortfarande :) Sen ska vi kika på Black Swan. Hoppas den är så bra som alla säger, men jag ska försöka att inte ha för höga förväntningar :)

Morning

Usch det är alldeles för tidigt men jag kan inte somna om. Drack kaffe sent på eftermiddagen igår och då får min sömn lida.

Idag är det fredag och vet ni vad det betyder? haha, jobb 10-18 och sen myskväll med Linn innan hon flyttar till Stockholm. Det känns som att alla flyttar..

Kväll

Haft en jätte mysig kväll med Sofia och godaste maten från grekiska kolgrillsbaren, mums! Bra kombination ;)

Kvällsläsningen får Ikea stå för :)

New

Lön betyder nya skor :) Jippi! Tänk vad ett par nya skor kan ge för lyckorus :)

LÖN!

Yes, idag får vi äntligen lön! Som jag har längtat :) Idag blir det jobb 10-18 sen ska jag träffa Sofia. Hoppas det blir mycket folk idag på jobbet.

French

Försöka går ju iallafall :) Det är alltid roligt att kunna prata språket lite grann.

Paris

12 dagar kvar tills jag får en liten semester i Paris :)

23 augusti

Idag har jag varit ledig och jag har haft en sån underbar dag med J. Solen sken så efter att vi ätit frukost tog vi oss ut i skogen för att plocka svamp och geocachea. Det blev ingen svamp men vi hittade vår första geocache eller jag hittade den :) hihi. Sen gick vi hem och lagade lite lunch innan vi åkte ner till Vasaparken och köpte med smoothie och kaffe. Sen åkte J hem med tåget.

Min kärlek

Water for elephants

Jag och J tittade på den här filmen igår med Reese Witherspoon och Robert Pattinson. Jag tycker den var riktigt bra!

Spider

New week

God morgon. Idag var det riktigt tungt att ta sig upp eftersom J ligger kvar i sängen. Hade gärna stannat brevid honom.

Ny vecka, 34, betyder att alla är tillbaka från semestern nu. Ska bli roligt att träffa alla :) Nej, nu ska jag äta frukost och dricka en kopp kaffe.

Surströmming

Idag har jag ätit surströmming för första gången. Fy, det var inte alls gott. Först var det inte så hemskt men sen, usch! Känner fortfarande lukten och smaken, så nu mår jag jätte illa. Surströmming är verkligen en sak jag inte kan rekommendera även om det är kul att ha smakat men det var inte något för mig!

Bildarkivet

Jag hittade lite bilder på mobilen. Väldigt blandat från olika tillfällen :)

En kväll på Å med fina Mickan och Linn

Kristin provade jeans som var lite för långa, haha. Så är det att vara kort :P

Sofia!

Jag och Sofia

Michaela och Camilla

Göteborg

Sunday

God morgon!

Ligger i sängen med datorn och segar mig. Igår hade jag en grymt rolig ikväll. Vi startade hemma hos min bror med vänner och sen gick vi till Bmb. Vi tappade min bror och några på vägen men jag och Mickan hade en grymt bra kväll på dansgolvet! Idag känner jag mig lite seg men inte så farligt. Pappa ska bjuda på surströmming här hemma idag, så jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska hålla mig undan eller.. Är lite nyfiken på hur det luktar (fast det lär jag väl känna iallafall) och hur det smakar. Jag har aldrig testat det. Vill att den här dagen ska gå fort för ikväll vid 22 rullar J in med tåget och jag längtar tills får kasta mig hans famn.

Bjuder på en bild jag tog med mobilen igår. Micka och Lina

Saturday

Först vill jag börja med att säga att jag hade en super bra kväll igår! Jag och Micka började här hemma med lite vin sen blev det Å, Bill & Bob och så slutade vi på Bmb sista timmen och dansade oss svettiga. As roligt! :)

Idag vaknade jag runt halv 10 och kände mig väldig pigg, sen spenaderade jag hela dagen i sängen med How I met your mother! Så skönt att ha en riktig slapp dag, speciellt när det regnade hela dagen. Nu har det spruckit upp och jag är redo igen. Blir förfest hos min bror ikväll :) Sista festkvällen med honom på ett bra tag nu.

Imorron kommer J hit. Två veckor sen vi sågs nu och jag längtar så!

Friday

Usch, idag är jag hur trött som helst och det känns som jag inte har något snyggt att sätta på mig alls. Vart tog motivationen och inspirationen vägen? Hade velat ligga kvar i sängen några timmar till, men det får jag göra imorron istället för jag är ledig hela helgen :) Jippi!

Ikväll ska jag träffa Mickan. Vi ska laga mat och sen gå ut :) Sista kvällen tillsammans innan hon flyttar nästa vecka!

16 augusti

God morgon. Dags att jobba. Är jätte trött idag, vet inte vad det är för fel. Det känns som att jag aldrig får sova ut och när jag är ledig och kan sova så vaknar jag väldigt tidigt. Jaja, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och traska iväg till bussen. Grattis till Sofie som fyller 21 år idag :)

A day off

Idag är jag ledig, vilket är så skönt! Nu ska jag träffa Linn och Miriam och vi ska nog göra absolut ingenting :) Dricka te och umgås och ta vara på tiden innan vi skiljs åt om någon vecka. <3

Sunday

Söndag och det betyder jobb 12-16. Skönt att det bara är 4 timmar, sen är jag ledig imorron :)

Är fruktansvärt avundsjuk på Josefin som nu befinner sig på Santorini. Vill också!

13 augusti

Igår blev det en liten utgång. Jag och Linn ville gärna bli lite runda under fötterna. Vi satt i hennes uterum och drack vin innan vi tog en taxi ner på stan och gick till Å. Efter en stund kom även Micka och joinade oss :) Ingen super kväll men det var trevligt :)

Idag mår jag sådär, hehe. Nu ska jag strax iväg på 120 års kalas. Miriams föräldrar har båda fyllt 60 år. Grattis till dem!

11 augusti

Idag är det både soligt, kallt och varmt. Visste inte riktigt vad jag skulle sätta på mig, men tillsist valde jag att sätta på mig shorts o köra barbent, det är ju trots allt fortfarande augusti även fast det börjar känns som höst i luften. Kör med strumpor i mina boots med en liten volang.

Ikväll ska jag träffa min bror och käka. Han har bokat flyg till Peking nu. Lämnar oss för 5 månader den 4 september.

10 augusti

Igår när jag var ledig åkte jag, Linn och Miriam ut till Ikea en sväng. Blev lunch där men ingen direkt shopping. Köpte en ram och en sån där gammal hemsk väckarklocka men den får mest stå som prydnad haha.

Efter Ikea åkte vi hem och kikade på en film eftersom det regna hela dagen gjorde det inte så mycket att vi spendera hela dagen inomhus.

9 augusti

God morgon.
Solen skiner idag men det är bara 16 grader, kanske blir lite bättre senare i eftermiddag men idag jobbar jag hela dagen, så spelar inte så stor roll. Imorron är jag ledig och det ska såklart regna. Jag vill ha lite sol!

Jag har lite träningsvärk idag i benen, men det känns super skönt :) Får se om det blir en vända ikväll med :)

Monday

Yes, då har jag iallafall invigt löpartightsen som jag köpte i maj. Bra jobbat Elin, haha! Men bättre sent än aldrig. Jag sprang inte så långt nu första vändan. Tänkte att jag börjar lite lätt, men ska försöka öka på lite nu i fortsättningen. Måste verkligen komma igång nu och med mitt och Jossan sockerförbud kanske det går bra att bli lite mer i form.

The weekend

Jag har haft en helt underbar helg tillsammnas med min pojkvän!

Fredag kväll när jag kom med tåget stod han där och väntade på mig, vi åkte hem och han lagade en super god middag åt oss. På lördag morgon åkte vi till Borås för ett möte och sen gjorde vi en liten utflykt till Ulricehamn och kom hem med fyra stolar (150 kr för alla fyra). På eftermiddagen tog vi pendeln in til Göteborg för att shoppa lite, trodde jag, men J drog i väg mig på en båt och sa att han hade en överraskning. Vi tog båten ut till Eriksberg där han hade bokat en natt på ett hotell. Världens bästa! Det var också 17 månader sen vi träffades och det ville han fira. 2 minuter efter att vi checkat in och kommit upp på rummet knackar det på dörren och personalen kommer in med en flaska mousserande. Underbart! På kvällen åt vi middag inne i stan på en grekisk restaurang och sen bastade vi på hotellets relaxavdelning.

Imorse vaknade vi till att det spöregnade ute men det var mysigt. Vi gick upp och åt en jätte god hotell frukost innan vi åkte in till stan för att gå lite i butiker, fast blev ingen shopping, tyvärr.

Tyvärr hann jag inte ta så många bilder innan min kamera dog.

En liten utflykt

Vi stannade till och tanka vid ett jätte mysigt café.

Lite skumpa på balkongen

Utsikten från balkongen med en rosa himmel

On my way

Sitter nu på tåget som har stannat till i Skövde. Ungefär en timme till innan jag är framme hos J. Längtar så, önskar att tågresan kunde gå lite snabbare. Är trött och hungrig nu. Får ladda inför imorron med en lugn kväll i soffan med en bra film kanske :) Vädret ser väldigt grått ut, tror till och med att det regnar lite. Hoppas att det blir bättre tills imorron. Just det, åker i första klass idag. SJ har ju erbjudande hela juli och fram till 14 augusti, halva pristet på första klass biljetterna. Vilket betyder att ibland blir det billigare att boka första klass än andra klass. Hur som helst är det inte så speicellt som jag trodde. Gratis internet är väl det enda.

Thursday

Jobb torsdag, fredag och sen ledig lördag och söndag :) Åker ner till J på fredag kväll efter jobbet. <3

Njut i solen ni som kan!

2 augusti

Solen sken, men vi tog oss upp ur sängen väldigt sent. Vi tog cyklarna ner på stan och gick en sväng innan vi köpte med oss mat och satte oss på gräset i Vasaparken :)

1 augusti

J kom igår efter jobbet :) Han sa att han skulle komma vid 22 tiden men dök upp direkt när jag slutat kl 18 :) Jag älskar överraskningar! :) Jag hade redan köpt lite öl så vi gick och handla lite för att grilla hamburgare, åkte hem och satt på terassen och åt och drack öl i kvälls solen. Efter maten slog vi oss ner i soffan och kikade på Moulin Rouge. Tänkte att vi måste ladda inför Paris.

Idag skiner solen, så vill gärna sola.

Augusti

Välkommen augusti!

Kan ni förstå att det redan är augusti? Juli bara rusa förbi. Sista månaden med sommar. Önskar mig lite sol och värme på mina lediga dagar, tack :)