längd

jag har funderat på det där med längden. jag får ofta höra "va kort du är". visst jag är inte speciellt lång med mina 154 cm. okej jag erkänner jag avrundar uppåt, 153 ½ cm ska det väl vara.

miriam sa att det är lite roligt att hon, jag och linn är allihopa nästan lika långa eller korta. skiljer väl 2-4 cm mellan oss. och det är ju sant, måste se lite kul ut när vi alla tre är nästan lika långa. på wikipedia står det att om man är under 150 cm räknas man som dvärg, om det stämmer vet jag inte. men är vi så nära att vara dvärgar? hahah.

men om jag som kort går med platta skor brevid magga som går i klackar, då känner man sig liten, riktigt liten. annars brukar jag inte tänka på det så mycket. men jag gillar att komma upp några centimeter med klackar, gärna höga :) camilla däremot hon vill inte ha allt för höga klackar för att då blir hon nästan lite längre än brorsan min. och killen ska ju vara längre, eller?


från Parga:

Kristin: How long are you?
Tysk kille: 178 cm
Jag: hahah, how long are you??
Kristin: Ja?
Tysk kille: ohh, you mean how long i am. 21 cm ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback