The weekend

Jag tänkte berätta lite om min helg. I torsdags när jag kom hade J planerat en middag, hans specialare, pasta med pesto och kyckling. Alltid lika gott. På fredag morgon vaknade jag väldigt tidigt och kunde inte somna om, efter några timmar lyckades jag få liv i J och han gick upp. Efter frukost och lite fix åkte vi in till Göteborg, vi gick lite på stan. Ja, jag syndade lite. Såg Natalie Karlsson inne på Monki. Konstigt det där med bloggare, men läser om deras liv och tittar på bilder men dem har inte en aning om vem man själv är.

Efter att vi gått ett tag på stan och käkat en efterlängtad subway (kan dem öppna här igen!?) åkte vi ut till Hisingen, där Sankt Jörgen Park Resort ligger. Hotellet var jätte fint och vårt rum var super fint med stora fönster med golfview. Vi kastade nästan bara in väskorna och hoppa i våra morgonrockar och gick ner till Spa avdelningen. Det var väldigt mysig, många olika bastus, duschar och pooler. Mina favoriter var ångbastun, ishinken (man drar i ett snöre så välter en hink med iskallt vatten över en), och utekällan. Utekällan gillade jag verkligen. Sitta utomhus bland snön i en varm pool (38 grader). Men både jag och J kände oss lite rastlösa, även fast det var jätte skönt hade vi kanske lite svårt att hitta "lugnet" som man gärna ska på spa. Men det var verkligen skönt och mysigt och jag vill gärna åka tillbaka. På kvällen gick vi ner och käkade middag, vi valde Bar-menyn istället för massa konstiga dyra rätter. Hamburgare fick det bli med ett glas vin till. Finmiddag :)

På morgonen skulle vi egentligen ha gått ner till Spa-avdelningen men J var så trött så vi hoppade över det och gick direkt till frukosten istället, och vilken frukost det var. Dem hade verkligen allt. Mackor, olika pålägg, ägg i alla former, köttbullar, prinskorv, bacon, frukter osv. Efter utcheckningen åkte vi till Ikea och handlade lite grejer till J's lägenhet. Nattduksbord, köksbord och en förvaringsmöbel. Jag köpte även lite smågrejer till min sidas nattduksbord :)

På kvällen kom Rutan över och vi satt och drack och snackade innan vi gick iväg på fest hos några av J's vänner. Riktigt kul att träffa alla hans kompisar eftersom att jag inte har träffat några alls nästan. Det var en trevlig kväll som avslutades med en kebab med bröd.

Söndag och J var bakis. Jag mådde faktiskt bra så jag fick ta hand om J. Söndagar brukar alltid vara jobbiga för oss, för det är sista dagen och jag åker hem. Jag ville inte åka därifrån men han kommer ju på onsdag redan så det känns bra. J hade planerat en söndagsmiddag för mig också innan jag åkte. Köttbullar, potatismos, brunsås och lingon :) Min favorit, vi äter det aldrig hemma så jag blir överlycklig så fort jag får det.

Det var min helg, det blev väldigt långt så förstår om ni inte orkar läsa allt.


J's pasta med pesto och kyckling

Hotellrummet

Burgare

Breakfast

Sunday dinner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback