DECEMBER 2



Imorse var jag uppe med tuppen. Vaknade hur pigg som helst precis innan J's väckarklocka ringde för första gången. Då hoppade jag upp ur sängen och ut i soffan för då tänkte jag att vi kunde kika på julkalendern tillsammans med lite tända ljus innan han åkte iväg till jobbet. Ja, och så var det det också. Igår hade jag bilen till Borås och när jag kom hem igår kväll hade jag tydligen glömt att stänga av lyset! Japp smartskaft, hur märker man inte att lyset är på? Så J fick inte igång bilen imorse. Det spöregna men som tur var fick han skjuts med sin jobbarkompis. Nu har jag satt batteriet på laddning så jag kan hämta honom från jobbet sen. Konstigt att man har laddare till batteriet men inga startkablar?

I vilket fall så ska jag om ca en timme ta tåget in till Göteborg och möta Pappa som är på kurs. Det blir lunch innan han åker hem igen. Han ville väldigt gärna äta McDonalds så det får väl bli det :P

Hoppas ni får en fin fredag!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hmm, flög bara en gång från Honduras till Belize, och det var för att det var smidigare (annars hade vi behövt åka buss och båt och så), men kommer inte ihåg vad flygbolaget hette! Tror vi bara googlade och så dök det upp. Ett tips är att köpa en lonely planet eller en rough guide (jag hade rough guide) för där står det massa bra information om sånt. Annars går det verkligen supersmidigt att åka buss i centralamerika, och billigt är det också! :) Haha, och när det kommer till tält, så fick vi bo i det för att det inte fanns några dorms eller sängar kvar på det hostelet. Först tänkte vi bara köra på det en natt, men sen var det förvånansvärt bra (tjock madrass i tältet = bekvämt) och det var superbilligt! Tror vi betalade 13 kr/natten/person :) Kul att ni ska till centralamerika! Rekommenderar det varmt! Ett tips är att öva upp lite spanska (om ni inte redan kan det), speciellt om ni tänkt besöka nicaragua och guatemala. Sen är det alltid bra om man kan lite när man är i mindre städer, för de är inte alltid så bra på engelska, plus att de uppskattar om man kan spanska! :) Säg bara till om du undrar något mer så ska jag försöka svara så gott jag kan! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback