12 april, Sevilla

Vi gjorde en liten roadtrip till Sevilla. Resan tog ca 2 timmar med bil. Sevilla är en av dem finaste städerna jag har besökt. Väldigt fina, mysiga hus och katedralen var jätte vacker.

Vi började med att gå till en stor park där vi hyrde cykelbil och åkte runt hela parken med. Jätte smart och smidigt sätt att ta sig fram och vi hann se mycket, plus att vi fick jobba lite. Plaza de España var jätte fint. Stort och fint där det låg i parken med solen som lös över det. Efter cyklingen tog vi häst och vagn en liten runda som sluta vid katedralen. Vi gick och åt lunch innan vi skulle gå in i katedralen. Maten var tvärr inge bra och sen när vi var klara hade katedralen stängt. Det var en liten del som var öppen, vi fick se lite från insidan iallafall men utsidan var också fin. Vi promenera längs vattnet och sen tog vi oss in till centrum och strosa lite där. Jag köpte ett par sandaler för 18 €, jag fick skavsår av mina converse. Har gått i flipp flopp i 2 månader, då är tårna vana att vara fria haha. Vid 6 tiden tog vi oss till bilen och åkte tillbaka till Malaga. Där avsluta vi med middag på en mysig italiensk restaurang med jätte bra mat.

En underbart bra dag :) Jag skulle verkligen vilja åka tillbaka till Sevilla någon gång i framtiden och stanna lite längre så man hinner se och göra lite mera.




Plaza de España

Vår cykelbil :)

En tur med häst och vagn



Härlig arbetsplats. Dem hänger med rep.

Paparazzi


Starbucks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback